Friday, June 10, 2011

REVIEW: Revlon Colorstay untuk kulit berminyak!


Mungkin ramai yang masih mencari-cari foundation yang paling sesuai untuk diri anda. Berita baik untuk saya, saya sudah jumpa foundation saya~! REVLON COLORSTAY Combination/ Oily Skin!!!

Waaaaa, banyaknyaaa pilihan warna. Rasa-rasa ada masalah tak nak cari warna kulit anda? 

Ini warna terdekat dengan kulit saya sand beige. tapi yang ni tak yellow tone sangat. Buff sebenarnya lagi sesuai dengan kulit saya yang kuning langsat ni. Tapi tak jumpa pula masa mencari dekat Watson's.


Buat pengetahuan semua, semenjak berhenti memakai krim safi, saya sudah aktif pakai foundation. Haaa haa. Foundation sentiasa ada dalam beg, sebab kalau dekat luar lepas solat pakai foundation balik. (tapi peringatan, kalau kulit anda kurang jerawat, tak payah la pakai foundation tebal-tebal, pakai nampak natural saja). Jadi pemilihan foundation perlulah dibuat dengan hati-hati. Jika kulit seperti saya ni, saya tak layan Maybelline atau Loreal atau Elianto (jahat gile kutuk) sebab kulit saya sensitif. Jika saya pakai produk seperti ini sambil terdedah di bawah matahari, alamatnya naiklah bintik-bintik merah. Selama ini saya hanya pakai foundation clinique yang semestinya semua tahu bukan produk drugstore, produk over the counter ya adik-adik. Tapi foundation clinique saya lebih memberi kesan dewy berbanding nampak matte. Sudah sudahlah muka jenis senang berminyak, ni nak tambah kilau kat mana lagi pun saya tak tahu. Jadi setelah saya melayari internet membaca review untuk foundation terbaik, tertanya rata-rata pengguna memilih revlon colorstay!! (Kalau tak percay pergilah baca review dorang dekat youtube, google). Dan paling menerujakan revlon colorstay setaraf dengan foundation over the counter yg lain, malah lebih baikkk! MAC studio fix pun kalah tahu. (contoh: saya pakai Mac studio fix naik jerawat. ye, kulit saya sensitif..). Jadi kenapa mahu berbelanja lebih jika anda boleh dapat foundation berharga cuma Rm50, tetapi punya kesan yang oooolala~

Buat pengetahuan semua, saya kebiasaannya memang merupakan peminat kosmetik revlon dan clinique, tapi bukan bermakna saya tidak adil dalam membuat review. Saya jujur tahu!!! Oklah, sejak 2 hari menggunakan revlon colorstay, saya dapati ternyata pembacaan saya tentangnya di internet adalah betul! Yang paling seronok, petang tadi saya tertidur selama 4 jam dan terlupa mencuci foundation di muka, bangun saja risau takut naik jerawat. Lari lari pegi toilet basuh foundation dengan oil cleanser. FIUUHHHHHH! nasib baik tak naik bintik!!! Saya juga perasan colorstay ini sangat senang dipakai,selain ia memberi medium hingga full coverage dengan kuantiti yang sedikit, ia tahan lama sehingga 16 jam. Muka pun nampak macam natural sahaja. Konon-kononlah muka tiada parut langsungkan! Yang paling best, kulit kurang berminyak. 

Kalau ada kebaikan, takkan takde kekurangankan? colorstay ni ade bau macam alcohol sikit. Rasa-rasa memang mengandungi alcohol kot. Sebab foundation ni kering cepat! Tapi jika dibandingkan dengan kebaikannya, soal bau ni perkara kecil lah!

Jadi jika anda tidak percay apa saya tulis, pergi try sendiri ya~ haha

Sila sila tengok video kat bawah ni. Ni bukan tutorial tahu. Jangan bising sebab takde instruction

3 pendapat:

Post a Comment